Välkommen till SoiSixten
-Boende i Thailand-Billiga flygstolar till Thailand-Välkommen in och diskutera!!
Aktuellt datum och tid: 17 nov 2018, 13:44
Bangkok.nu

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 225 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Nästa
Författare Meddelande

Ny medlem
Ny medlem

Inläggsrubrik: Re: Köp en produkt för 3000kr och få en resa till Thailand!!!!!
InläggPostat: 16 dec 2009, 23:47 
Customer kommer ju att skylla på Peder eftersom det står i erbjudandet att det är i mån av plats. Men Peder på elgiganten har ju sagt att alla på soisixten ska få en resa till Thailand. Är det elgiganten jag ska ligga på då eller? Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.

Diamantmedlem
Diamantmedlem

InläggPostat: 21 dec 2009, 22:37 
rodge skrev:
Customer kommer ju att skylla på Peder eftersom det står i erbjudandet att det är i mån av plats. Men Peder på elgiganten har ju sagt att alla på soisixten ska få en resa till Thailand. Är det elgiganten jag ska ligga på då eller? Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta.

Hoppas att det löser sig. :-k

Mvh Swippe

Ny medlem
Ny medlem

InläggPostat: 22 dec 2009, 07:28 
Rodge -Du är inte ensam... om det kan va tröst :banghead:
Customer hör inte av sig...

Guldmedlem
Guldmedlem

InläggPostat: 30 dec 2009, 22:48 
Citera:

Helt ärligt tycker jag det är Peder och Boddie du ska ligga på. Båda har försäkrat här på forumet att det är Thailandsresa som gäller när andra betvivlat detta.

Konstigt att det inte kommer några svar? :-k

Site Admin
Site Admin

Användarvisningsbild

InläggPostat: 30 dec 2009, 23:09 
mac_man skrev:
Citera:

Helt ärligt tycker jag det är Peder och Boddie du ska ligga på. Båda har försäkrat här på forumet att det är Thailandsresa som gäller när andra betvivlat detta.

Konstigt att det inte kommer några svar? :-k

Mjaa inte helt rätt där mac_man men jag köper ditt argument -JAG som ägare står inte bakom löften från annonsörer, givetvis så ligger det i mitt intresse att medlemmarna på SoiSixten får en bra deal men hur jag ska ha något ansvar över detta förstår jag inte? Vi har även annonser från tex Odenresor, om Odenresor inte håller i sina avtal med dig som kund är det då mitt fel?

Dock så är det ju inte så svårt att se vad Elgiganten har lovat i sina annonser här på forumet, det står klart och tydligt att det är en Thailandsresa på köpet som gäller! Annonserna har mailats till mig av Elgiganten vilket jag även kan visa med dessa mail som är sparade!

SoiSixten har inget juridiskt ansvar för annonsörers annonser på forumet, dock så ligger det i SoiSixtens yttersta att på alla sätt se till att våra medlemmar får en juste deal!

Vi vet inte vad som ligger bakom dessa "turer" med Customer och jag tar inte parti för någon, det är ett flertal medlemmar som fått sina biljetter och är jättenöjda med det och jag är en av dom! Jag har bara gott att säga om det bemötande jag fått av Customer, vad som ligger bakom missnöjet hos dom medlemmarna som uttryckt sitt missnöje vet jag inte jag säger heller inte att dom har fel jag vet bara inte vad som ligger bakom.

Ett par inlägg ner på den här sidan så försäkrar Elgigantens representanter att man vid köp är garanterad resa till Thailand: viewtopic.php?f=1&t=36786&st=0&sk=t&sd=a&start=15

I början på den här sidan så förklarar Peder hur det fungerar med kampanjen: viewtopic.php?f=93&t=36797

Att det är i mån av plats är ju inget som kommer upp som en nyhet för någon hoppas jag, om alla på forumet som köpt produkter i denna kampanj får för sig att flyga den 22/12 och vara borta en månad så funkar inte det.
Det är i mån om plats och dom som är ute i god tid får störst chans att välja datum!

InläggPostat: 30 dec 2009, 23:51 
Klart nöjd med "GigantenErbjudandet" :notworthy:
Hängde ju inte precis på "låset" utan agerade ju snabbt..
Sen att resvägen inte var den snabbaste får man ju ta..
Hoppas att det löser sig för er som har problem..
Billigare lär vi aldrig åka till Thailand :notworthy:

Guldmedlem
Guldmedlem

InläggPostat: 30 dec 2009, 23:58 
Tack för att du redde ut det. :-)

Om jag var giganten hade jag tyckt typ nu var ett lämpligt tillfälle att göra ett inlägg. Det skulle vara synd om en kampanj så bra som denna ger ett oseriöst intryck och inte heller bra för elgiganten. En missnöjd kund gnäller högre än 10 nöjda som bekant.

Jag har hela tiden tyckt det verkade som ett superbra erbjudande, men man vill ju inte se sina "forumkompisar" bli blåsta på konfekten i slutändan iheller. Hoppas det löser sig.

(Du tar för lätt på ditt ansvar här Boddie. Det är i allra högsta grad din uppgift att se till så alla som köper nåt via soisixten, som du själv gör lite "push" för också, får vad dom köpt. Det har att göra med din och forumets trovärdighet i framtida kampanjer. Men du gjorde naturligtvis helt rätt som gick in i tråden och förklarade vad det handlar om. Tack för det!) =D>

Site Admin
Site Admin

Användarvisningsbild

InläggPostat: 31 dec 2009, 00:16 
mac_man skrev:
Tack för att du redde ut det. :-)

Om jag var giganten hade jag tyckt typ nu var ett lämpligt tillfälle att göra ett inlägg. Det skulle vara synd om en kampanj så bra som denna ger ett oseriöst intryck och inte heller bra för elgiganten. En missnöjd kund gnäller högre än 10 nöjda som bekant.

Jag har hela tiden tyckt det verkade som ett superbra erbjudande, men man vill ju inte se sina "forumkompisar" bli blåsta på konfekten i slutändan iheller. Hoppas det löser sig.

(Du tar för lätt på ditt ansvar här Boddie. Det är i allra högsta grad din uppgift att se till så alla som köper nåt via soisixten, som du själv gör lite "push" för också, får vad dom köpt. Det har att göra med din och forumets trovärdighet i framtida kampanjer. Men du gjorde naturligtvis helt rätt som gick in i tråden och förklarade vad det handlar om. Tack för det!) =D>

Jag anser inte att jag tar för lätt ansvar i detta, vad ska jag göra? Ska jag ta personligt ekonomiskt ansvar och köpa biljetter åt samtliga som anser sig vara orättvist behandlade? Självklart så gör jag allt jag kan för att förevisa mig om att det går rätt till, tex som diskussion med Elgiganten som i sin tur kolla detta med Customer. Mer än så är svårt att göra för mig i det här fallet och det hoppas jag Du/Ni förstår!

Jämför med en annonsör på tex aftonbladet som inte sköter sina kort, ska då aftonbladet bära ansvaret för det?
I det här fallet vill jag dock poängtera att jag inte på något vis påstår att Elgiganten eller Customer har gjort något fel då jag inte vet något om dessa meningsskiljaktigheter.

InläggPostat: 31 dec 2009, 00:21 
Säger igen...
När det gäller såna här erbjudande...
Vila inte på hanen..
Själv så löste jag det på dan..........

Guldmedlem
Guldmedlem

InläggPostat: 31 dec 2009, 00:31 
Det här tolkade åtminstone inte jag som en "annonsör". Naturligtvis har inte aftonbladet ersättningskyldighet för alla sina annonsörer. Det har inte soisixten iheller. Men detta presenterades som en kampanj soisixten förhandlat fram för sina medlemmar. För mig är detta en viss skillnad, men jag har kanske missförstått hela situationen. Iallafall, är det raka rör att du presenterar hur du står i såna här frågor boddie. Då vet alla och kan göra sina egna bedömningar.

Sen har det heller aldrig framgått att man ska "ligga på hanen i såna här erbjudanden". Datumen var presenterade från början.

Det var väl en hel del medlemmar som nappade på erbjudandet och fick vad dom skulle? Kanske dom flesta? Låt oss hoppas att det blir alla. Allt annat verkar konstigt i mina öron. Kampanjer e kampanjer och erbjudanden är erbjudanden. Så e reglerna.

InläggPostat: 31 dec 2009, 00:39 
"ligga på hanen i såna här erbjudanden".

Har alltid haft det som rättesnöre...
Först till kvarn för först mala :notworthy:
Varför vänta :-k :-k

Site Admin
Site Admin

Användarvisningsbild

InläggPostat: 31 dec 2009, 00:46 
mac_man skrev:
Det här tolkade åtminstone inte jag som en "annonsör". Naturligtvis har inte aftonbladet ersättningskyldighet för alla sina annonsörer. Det har inte soisixten iheller. Men detta presenterades som en kampanj soisixten förhandlat fram för sina medlemmar. För mig är detta en viss skillnad, men jag har kanske missförstått hela situationen. Iallafall, är det raka rör att du presenterar hur du står i såna här frågor boddie. Då vet alla och kan göra sina egna bedömningar.

Sen har det heller aldrig framgått att man ska "ligga på hanen i såna här erbjudanden". Datumen var presenterade från början.

Det var väl en hel del medlemmar som nappade på erbjudandet och fick vad dom skulle? Kanske dom flesta? Låt oss hoppas att det blir alla. Allt annat verkar konstigt i mina öron. Kampanjer e kampanjer och erbjudanden är erbjudanden. Så e reglerna.

Jovisst är Elgiganten en annonsör och om du fått någon annan uppfattning än detta så får det stå för dig, inget illa menat alls :-) SoiSixten har inte förhandlat sig till detta alls, Elgiganten hade denna kampanj som från början handlade om en kampanj med "Världenresa" på köpet! Elgiganten tillfrågade mig om det fanns möjlighet att köra en så att säga "kampanj i kampanjen" här på SoiSixten med en Thailandsresa på köpet!

Alla har dock rätt till sina tolkningar, vad som är rätt får gemene man så stå för i sitt eget tänkande men att jag som ägare för SoiSixten skulle kunna gå in och styra Elgigantens reklamkampanjer låter nog även för en helt oinsatt i ämnet tämligen osannolikt, eller? Självklart så ligger det i mitt intresse att alla medlemmar är glada och nöjda och så är även min förhoppning!

Silvermedlem
Silvermedlem

Användarvisningsbild

InläggPostat: 31 dec 2009, 15:32 
Det är väl självklart att ägaren av detta forum inte kan klandras för eventuella brister i El-gigantens erbjudande.
Det är företaget som sålt produkten som är ansvarig, baserat på de villkor som gällt för den aktuella kampanjen samt lagar & förordningar.

Diamantmedlem
Diamantmedlem

InläggPostat: 02 jan 2010, 14:12 
Ja Elgiganten-kampanjen var verkligen fantastisk och bara att hoppas på att den upprepas i framtiden. :notworthy: Jag vet inte när de som INTE fått biljetter till Thailand skickade in alla handlingar till Customer men ju tidigare man var ute ju bättre möjlighet att komma dit man ville när man ville. Jag var snabb med att skicka in alla papper men mig ville de ju skicka till Dubai först men till slut efter mycket letande av Customer så kom jag iväg till Thailand. Supernöjd är jag! =D>

Mvh Swippe

Bronsmedlem
Bronsmedlem

Användarvisningsbild

InläggPostat: 03 jan 2010, 11:24 
Ja man får hoppas att alla som har varit med i kampanjen verkligen får sina resor.
Själv hade jag strul med att Elgiganten inte hade skickat med alla papper, kvitton osv.
Men med ett mail till Peder löste det sig :-)
Sedan hörde inte customer av sig som dom skulle.
Och jag hamnade i lite tidsnöd eftersom jag skulle resa ner 1 sept och vara borta två månader, allt skulle ju
vara klart 30 sept enligt villkoren.
Så jag fick ringa några gånger till customer innan det blev klart.
Men nu reser jag 1 April :headbang:

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 225 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme